×

Napaka

[OSYouTube] Alledia framework not found

Domov

»Y« PRIKLJUČEK s kopnega

 

V večini marin je število vtičnic s priključno močjo večjo od 16 A (230 V, AC) zelo redko. Problem nastopi, ko se v vročem poletnem dnevu vrnemo v marino in si zaželimo ohladitve s klimatsko napravo in hkrati kuhati, hladiti pijačo v hladilnikih in še napolniti baterije. Z enim priključkom s kopnega to zanesljivo ni mogoče. Modernejša plovila imajo v ta namen že dva priključka, od katerega je eden samo za klimatsko napravo in drugi za vse ostalo. Kljub takšni rešitvi večkrat ostanemo na pregretem plovilu, ker zaradi visokih zagonskih tokov klimatske naprave le-ta ne delujejo. Drugi, ravno tako neugodni, primer je, ko je priključek za klimo preobremenjen, drugi priključek pa le polovično. V obeh primerih ne moremo obratovati »na polno« z vsemi napravami.

 

V podjetju Elektro Štumpfl smo našli rešitev tega problema, ki se imenuje »Y« priključek. Tako kot že opisano, imamo s plovila na kopno dva priključka, ki sta povezana na dva, posebej v ta namen, razvita ločilna transformatorja. Na plovilu ta dva transformatorja na poseben način in s posebno avtomatiko med seboj povežemo (naredimo Y) in tako dobimo vsoto obeh priključnih moči s kopnega.

Na primer: če imamo na kopnem dve vtičnici 16 A, 230 V priključeni na omenjena ločilna transformatorja, potem lahko na plovilu porabimo skoraj 32 A. To pa je več kot dovolj za vse porabnike na čolnu in oba priključka priključka s kopnega sta obremenjena s polovično močjo. In instalacijski odklopniki na kopnem bodo z lahkoto vzdržali to obremenitev. Za zmanjšanje zagonskih tokov klimatske naprave in drug porabnikov smo v ločilne transformatorje namestili tako imenovani mehki zagon (soft start). S tem zmanjšamo zagonske tokove in naši porabniki bodo delovali v vsaki marini.

Pri omenjenem Y priključku tudi ni pomembno ali sta vtičnici na kopnem v isti ali različni fazi, pomembno je samo, da je zaporedje priključitev pravilno – prvo priključimo vtikač s številko 1 in nato vtikač s številko 2. Vse ostalo naredi ustrezna avtomatika.

 

V primeru, da imamo na razpolago samo eno vtičnico, pa priključimo priključek s številko 1 in na razpolago bomo imeli priključno moč samo enega priključka.

 
 

Dodatna, velika prednost Y priključka je zaščita pred galvansko korozijo. Lastnost vgrajenih izolacijskih transformatorjev je galvanska ločitev plovila od kopnega in s tem preprečitev galvanske korozije.

 

y connection

 

y